torsdag 27 augusti 2009

Ska man verkligen bo i slott om man är så rädd?

Lite längre ner till höger här på bloggen finns det ett nyhetsflöde från Google som visar nyheter med slott och herrgård i innehållet. Jag hoppas ni brukar titta till där emellanåt, jag gör så och ibland dyker det upp lite intressanta fakta.

Det trista är att det ofta är om Drottningholm som det rapporteras om och det är inget fel på Drottningholms slott men variation förnöjer tycker jag nog.

Iallfall, nu såg jag en artikel om olaga vapeninnehav på ett slott. Spännande tyckte jag, lite action! Så mycket action vet jag inte om det blev men lite roande var det iallafall:

Polisen gjorde husrannsakan för att hitta bokföring för misstänkt ekonomisk brottslighet men fann bara en sambo liggandes till höger i dubbelsängen. Som det står skrivet undrar jag ifall killen de letade efter precis hann springa halvnaken upp ur sängen, den vänstra sidan, och in bakom någon av slottets lönndörrar. Svettig står han där alldeles tyst och hoppas på att polisen inte ska råka stöta till den gamla boken från 1700-talet i hyllan som öppnar lönndörren ifall den dras ut.

Ja, det vet jag ju inte, men det verkar lite farsartat när jag läste artikeln. Läs själva här. Sambon som då låg på den högra sidan av dubbelsängen åker istället fast för olaga vapeninnehav då hon har en revolver och några skarpladdade kulor för att hon är rädd när hon sover själv i slottet...

Hon försvarar sig med att hon aldrig tänkte avfyra pistolen, bara skrämmas med den.

Var det därför hon hade kulor liggandes...?

Kanske ska hon inte bo på ett slott, om man är så rädd?

Inga kommentarer: