lördag 5 september 2009

Stjern... Nåt

Har kvar några bilder från min första slottsrunda för två veckor sedan. Den rundan som fotografiskt var en besvikelse, därför är de två bilderna idag inte fantastiska på något sätt.

Den här Herrgården ligger mellan malmö ystad vid Sturupstrakten. Jag letade efter en fornlämning, av vad jag kunde förstå av skyltarna men kom till ett vägskäl och valde antagligen fel väg. Tiden gjorde att jag inte provade den andra vägen, var sen, påväg hemåt.

Förvånad så återfann jag Herrgården på bilden. Med återfann menar jag att jag och min sambo har passerat gården förr men liksom då som nu så såg jag ingen skylt om vad den kan kallas.

Någon som vet?

Stjern... nåt stod det på skylten som jag tolkade som slottsruin.

Ska ske ifall jag själv kan hitta något.

Oavsett så är det en mycket vacker herrgård som ligger avskilt både vägmässigt samt bakom höga häckar.

Och gula hus är vackra!

/Per

Inga kommentarer: