lördag 30 juli 2016

Slottstur på tisdag!

Jag och familjen med min vän Kent kör en slottsrunda på tisdag. Vi ska se hur många slott vi hinner med på en dag och den utvalda rutten är E65 från Malmö till Ystad, en väg där det kryllar av slott runt omkring. Ska bli kul!

Vi filmar och fotar så mycket vi kan och hinner med så att du i höst kan följa vår resa här på bloggen. Jag ska försöka att skicka realtidsuppdateringar på min twitter och facebook-sida, så har du ngt av dem så kan du följa mig där för att ha koll under tisdagen.

Hade varit grymt kul om du följt med live, så att säga, under resans gång.

Du har bilden ovan som är vår plan, sedan kan den säkert ändras under resans gång, men E65:an går där den går så det blir nog ganska mycket som planerat.

Vi hälsar på och ser hur öppna slotten är, hur nära vi kan komma och vilka vi kan komma att prata med om dess historia.

Gjorde en karta på Google-maps, hoppas den funkar även för er läsare:

Det här är en gammal idé jag påbörjade för fem år sedan men ganska mycket rann ut i sanden, så nu bestämde jag med en massa folk så att det verkligen blir av. Känner mig själv ibland lite för väl...

Hoppas du följer vår en-dagsresa, hade blivit jätteglad om du tipsar andra intresserade vänner. Länk till detta inlägg är: http://slottslott.blogspot.com/2016/07/slottstur-pa-tisdag.html

Den länken kan du alltid kopiera och klistra in i mejl eller på Facebook, eller vad du använder för sorts socialt medium.

Mvh

Per


Inga kommentarer: