torsdag 9 januari 2014

Sofiero slott - fler bilder

I min vårstädning av en gammal dator, som jag nämnde i förra inlägget, har jag nu hittat några gamla bilder som jag tänkte lägga in för er betraktelse här på bloggen. Jag börjar med att hoppa tillbaks till 2010, då jag fick ett samtal från en gammal spelkompis om att han var tvungen att tacka nej till ett visgig på Sofiero slott. Jag spelade oftast med andra och inte särskilt ofta själv, gör inte så särskilt ofta än idag, men blev ordentligt sugen på att besöka Sofiero slott, så jag tackade ja!

Sofiero slott är ett väldigt publikt slott så det var inte för att få en chans att titta in på något inte många sett som gjorde att jag tackade ja, utan snarare att just tillgängligheten gör att jag oftast hoppar över sådana slott och herrgårdar för att försöka hitta ett mer privat att kolla in, när jag väl är ute på tur med familjen.

Bilderna nedan hittar ni inlagda i det lilla filmklippet som finns i mitt förra inlägg om Sofiero slott, (här finns även en karta dit) men inte i särskilt bra kvalité. Klickar ni på bilderna i detta inlägget så ser ni riktigt bra!


Framsidan av Sofiero slott.

Sofieros sagolandskap. En dröm att leka i som barn.

På väg in till buffén i Sofieros slottsrestaurang. God mat!

Buffén, matsalen finns till höger. Ej i bild dock...

Bland det mest spännande, enligt mig! Personalingången på Sofiero slott. Det finns en vardag även här!

Osäker på vad...

Jag har hittat fler gamla bilder, även sådana som aldrig tidigare publicerats i någon form här på bloggen.

God fortsättning!

/Per


Inga kommentarer: