söndag 18 september 2016

Så många slott, så lite tid - en filmserie om slotten utmed E65:an Malmö till Ystad

Svaneholm slott - både lunch och besök blev det på vår slottstur här.
Som du säkert förstår om du läser min blogg, så när jag ett kanske lite osunt intresse utav slott, och har då turen, eller oturen att bo i Skåne som har över 200 herresäten.

Det är tajt att hinna titta på alla dessa, men skam den som ger sig. Så den 2 augusti i år bestämde jag mig för att under en dag åka och titta på och om möjligt, besöka alla slott och herresäten utmed europaväg 65 mellan Malmö och Ystad.

Jag har även tur då min familj står ut med att följa med på dessa resor liksom Kent med lika osunt intresse av slotten i skåne.

Vi filmade vår resa och i oktober kommer vi ha premiär på vår fyra avsnitt långa serie med två slott i varje avsnitt. Vart avsnitt klipps också i en en-minutsversion, om du inte har tid att kolla in den längre versionen.

Kolla in ett smakprov:



Är du ett liiitet uns osunt intresserad utav skånska slott, så lägg till din e-postadress här så mejlar jag dig så fort det är premiär på serien! Eller fyll i formuläret här:



Serien "Så många slott, så lite tid" visas ut på skånskaslott.se´s Youtube-sida.

Läs gärna mitt blogginlägg som sammanfattade vår slottstur om du vill veta mer om resan.

Hoppas vi ses!

/Per

Inga kommentarer: