fredag 11 januari 2019

Så många slott, så lite tid - en filmserie om slotten utmed E65:an Malmö till Ystad

Svaneholm slott - både lunch och besök blev det på vår slottstur här.
Som du säkert förstår om du läser min blogg, så när jag ett kanske lite osunt intresse utav slott, och har då turen, eller oturen att bo i Skåne som har över 200 herresäten.

Det är tajt att hinna titta på alla dessa, men skam den som ger sig. Så den 2 augusti för två år sedan  bestämde jag mig för att under en dag åka och titta på och om möjligt, besöka alla slott och herresäten utmed europaväg 65 mellan Malmö och Ystad.

Jag har även tur då min familj står ut med att följa med på dessa resor liksom Kent som har ett lika osunt intresse av slotten i skåne.

Vi filmade vår resa och första avsnittet på vår fyra avsnitt långa serie med två slott i varje avsnitt, kom ut ganska snabbt. De andra har dröjt... Men nu är de på G!

De kommer läggas ut på Youtube och jag kommer skriva om det på alla sociala medier jag har, men du som prenumererar på mejllistan här på Skånska slott, du kommer få chans att se filmen före alla andra. Om du inte prenumererar men vill prenumerera så fyller du i din e-post och namn nedan.

Men glöm inte kolla in del ett här, övriga delar hittar du på min Youtube-kanal på länken nedan i inlägget.





Är du ett liiitet uns osunt intresserad utav skånska slott, så lägg till din e-postadress här så mejlar jag dig så fort det blir ett nytt avsnitt eller annat spännande! Eller fyll i formuläret här:



Serien "Så många slott, så lite tid" visas ut på skånskaslott.se´s Youtube-sida.

Läs gärna mitt blogginlägg som sammanfattade vår slottstur om du vill veta mer om resan.

Hoppas vi ses!

/Per

Inga kommentarer: