måndag 24 maj 2010

Stensnäs Herrgård

Stensnäs Herrgård passerar du på E22:an strax innan Karlshamn i Blekinge. Jag passerade förbi ensam i bil och skymtade en vacker ståtlig byggnad till vänster eftersom jag var påväg från Karlshamn hem mot skåne. Svängde av vägen och krängde över motorvägen för att försöka få en upplevelse och ett videoklipp.

Allén som går till herrgården är väldigt ståtlig men gör det väldigt svårt att se gården i sin helhet och det står en rejäl skylt som förbjuder obehöriga på vägen.

Har sagt för mig själv att jag inte ska inkräkta som jag vet många andra gör när det gäller slott och herrgårdar, så jag svänger återigen mot skåne och kör sakta när det är bilfritt (det är inte så många bilar på europavägen i Blekinge...) och filmar emot Stensnäs.

Tittar ni RIKTIGT noga kan ni se byggnaden skymta...


Sakta in vid Stensnäs när ni passerar, är ni intresserad av jakt så finns det mer att upptäcka där men för en vanlig beundrare av byggnaden så var det ingen jackpot.

Lite länkar och kartor till Stensnäs hittar ni här dock:

Bildspel på allt utom herrgården. (blt.se)
Artikel om viltmästaren som är på bild i föregående länk. (blt.se)
Karta med satellitbilder från Google, kolla vid "A", där börjar allén:

Visa större karta

Inga kommentarer: