tisdag 9 oktober 2012

Konferens på Katrinetorp

Katrinetorp strax söder om malmö är en gammal herrgård som numera ägs av Malmö stad. Och jag måste säga att detta är en konferensanläggning som verkligen inte gått hotell- och konferensdöden till mötes.

Visst är själva arbetsborden oftast konferensmöbler, vilket är va eftersom jag var där just för att konferera, men de har behållit så mycket av övriga möbleringen så herrgårdskänslan är oerhört hög!

Jag visar detta genom en bild jag tog på toaletten på ovanvåningen, ett härligt badkar som inte har fått ge plats åt nykaklad smårutig 2012-års design.

God mat och trevlig personal dessutom. Rekommenderas! Besök deras hemsida här för öppettider, karta hittar du längre ner här på sidan.


Jag har varit här förr så sök på bloggen efter Katrinetorp så hittar ni mer historia och bilder utifrån.

Med vänlig hälsning,
Per


Karta:

Inga kommentarer: