torsdag 29 november 2012

Örenäs slott - lite mer från insidan




Delar ett kort filmklipp om slottet Örenäs. I klippet, mot slutet, dyker en ruta upp där du kan klicka för att se ett videoklipp från ett hotellrum och poolen, här får du dock se Örenäs, Sveriges dyraste husbygge då det byggdes, både utanpå och till viss del inuti.
 

Jag filmade i september när jag bodde på hotellet för tredje gången, och denna gång smet jag upp på översta våningen för att få se lite mer "slott" än jag sett tidigare och det jag såg var lite schyssta lokaler att dra sig tillbaks till med en konjak och en cigarr. Skippa cigarren dock om ni är på plats, inget rökande inomhus, men hade du ägt det själv så!

Hoppades på att jag skulle få en glimt in i ett av rummen på slottet men tyvärr fick jag inte det och det var fullbokat när jag väl var på plats och försökte byta rum, synd!

Men om ni sett mina tidigare videoklipp från Örenäs av mig så har ni lite mer och framförallt bättre bilder här.

Måste avsluta med att återigen berätta att de är riktigt bra på kött här. Ursäkta alla vegetarianer men så är det.

Kolla in mitt äldre inlägg för att hitta en karta dit och läsa om slottets historia.
/Per


Inga kommentarer: