onsdag 29 november 2017

Olika skånska slott på Facebook


Är du intresserad av skånska slott så finns det en massa att följa på Facebook. En del levererar mest reklam, men de flesta är riktigt duktiga på att blanda detta med grymt schyssta bilder och en och annan berättelse kring dem.

Du märker snart vilka som är rent affärsinriktade och vilka som drivs av ett mer privat engagemang. Kan en säga så? Ja, vad jag menar är att de slott som bebos privat och har en verksamhet som drivs av densamme, ofta har mer bilder och historier om gården att berätta än de som enbart driver en verksamhet på slottet.

Jag tipsar oavsett, genom att helt enkelt rada upp dem här. Glöm dock inte att följa mig också på Facebook: www.facebook.com/skanskaslott där är det mycket bilder och historia!

Några skånska slott på facebook, i bokstavsordning:

Bjärsölagård slott
Borgeby slott
Bosjökloster slott
Bäckaskog slott
Christinehof slott och ekopark
Ellinge slott
Glimmingehus
Herrevads kloster
Hjularöd slott
Hovdala slott 
Häckeberga slott
Jordberga slott
Kronovalls vinslott
Landskrona slott/Citadell
Ovesholms slott
Skarhults slott
Sofiero slott och park
Tommarps kungsgård
Trolle Ljungby gods
Wanås slott och skulpturpark
Örenäs slott
Övedskloster

En del av sidorna är "platser", det vill säga, slotten har inte lagt upp en egen sida, men alla bilder som taggas till platsen dyker upp, så jag prenumererar ändå på dem.

Har jag missat något slott så skriv gärna i kommentarsfältet nedan så ska jag lägga till det i listan.

Vill du läsa om slotten så har jag skrivit om de flesta här på bloggen.

Ha det bäst!

/Per




Inga kommentarer: