lördag 31 december 2011

Skåneslott 2011!

Avslutar härmed Skånskaslott.se´s 2011 med att tipsa om mina egna två favoritinlägg från just året 2011.

Egoistiskt, jag vet, men ingen annan har gjort motsvarande urval så jag kör på! ;-)

Mitt urval bygger på det visuella. Jag har valt ett inlägg med de foton jag är mest nöjd med och ett med den filmsnutt jag är lika nöjd med.

Om vi börjar med fotobiten så väljer jag Ellinge slott där jag av ren tur, mest tur iallafall, lyckades få till ett väldigt snyggt motljusfoto på slottet. Ganska snyggt taget på en mobiltelefon om jag får säga det själv.

Sedan är slottet väldigt, väldigt vackert och välskött!




Valet när det gäller videoinlägget så tycker jag Wanås slott-filmen blev ganska bra. (Gillar ni musiken så kolla längst ner i detta inlägg för hur du kan lyssna på det/ladda ner det med itunes/spotify). Den är lite längre än vad jag brukar klippa till men vädret, regnet romantiserar slottet och konstparken än mer och ger väldigt bra bilder, tycker jag!



Vill ni läsa hela inläggen och se alla bilder/filmen så klicka på slottens namn ovan i texten.

Nu önskar jag er en riktigt God fortsättning, tackar för att ni följer mitt slottsintresse här på bloggen och hoppas ni fortsätter så även nästa år. Vill ni att jag ska skriva om/besöka något särskilt slott eller ämne, skriv gärna det i kommentarsfältet under detta inlägg så ska jag göra allt för att uppfylla din önskan!

Januari 2012 kommer ha ett litet Storbritannien-tema, men sedan kommer jag tillbaks till Sverige och framförallt skåne.

Återigen, Gott Nytt!

Per

Gillar du musiken i videoklippet så får du gärna lyssna på den på Spotify här (klicka så öppnas det automatiskt) eller köpa på iTunes här. Då blir jag glad, det är nämligen min egen musik!


Inga kommentarer: