fredag 1 februari 2019

Del två är äntligen uppe!

Det tog minst sagt en jäkla tid men nu finns äntligen del två på vår slottstur utmed E65:an uppe! Vill du kolla direkt så kör på. Vill du läsa lite om den så hittar di den texten under videon.



I första delen som du hittar här, började vi med ett besök på Katrinetorp landeri utanför Malmö. I detta avsnitt besöker vi Börringe Kloster först och drar sedan vidare mot Häckeberga slott.

E65:an mellan Malmö - Ystad är helt grym med tanke på hur många slott du passerar. En del står skyltat men ofta så passerar du dem utan att veta om det. Brukar du köra några slottsrundor så ska du absolut kolla på serien och varför inte följa den?

Nästa avsnitt är i stort sett helt klart så det dröjer bara någon vecka tills det kommer. Kent och jag funderar även på att göra en liknande runda runt Eslöv till sommaren. Vad tror ni om det? Eller finns det någon annan del av Skåne som vore bra för en maxad slottsrunda? Kommentera gärna eller varför inte mejla mig: slott@perskold.com

Vill du följa den så antingen prenumerera på min kanal på Youtube, eller fyller i din e-post i formuläret nedan och går med i Skånskaslott.se´s nyhetsbrev. Jag postar inte särskilt ofta, och vill du avprenumerera så medföljer en länk i varje mejl som fixar det åt dig.

Prenumerera på mitt nyhetsbrev:










Hoppas du tycker avsnittet är intressant!

Mvh

Per

Inga kommentarer: